13 липня 2018 року святкував свій 80-ий ювілей видатний наш сучасник, композитор і музикознавець, Герой України, народний артист України, лауреат премії ім. Т. Г. Шевченка, кандидат мистецтвознавства, співголова Спілки композиторів України в 2006—2010 роках, художній керівник Київської опери (2011-2016) МИРОСЛАВ СКОРИК. Внучатий небіж Соломії Крушельницької . Вітаємо Від щирого серця видатного Маестро! Здоров'я Вам і наснаги у творчості. многоліття!
Про мене
Сторінки 5
неділя, 15 липня 2018 р.
четвер, 12 липня 2018 р.
Відпочинок із користю)))
Друзі, переконана, що ви з радістю відпочиваєте після напруженого навчального року, їдете на море, в ліс, на озеро, літні дитячі табори та інше... Це найкращий вид відпочинку, свіже повітря додасть вам сил та енергії.. Але якщо ви не маєте такої можливості десь виїхати, або будете в дощову погоду нудитися в квартирі чи кімнаті літнього табору, то пропоную вам "розім'яти" трошечки свій мозок і побавитися цікаві ігри-вікторини. Сайт "Ерудит" містить різні он-лайн тести і вікторини і охоплює багато предметів, які вивчають у школі. Тут є тести як для наймеших (казки, мультфільми), так і для школярів чи дорослих. Можна у вільну хвилину перевірити свої знання, позмагатися з другом чи батьками. До речі, також можете знайти на сайті вікторини з музичного мистецтва мого авторства. Тож проводьте вільний час з користю. Гарного вам відпочинку улітку!! Тут посилання на сайт та на сторінку у фейсбуці:
субота, 7 липня 2018 р.
Свято Купала
Свято Купала сьогодні – це барвисте шоу для молоді, і, звичайно, немає під собою ніякого релігійного змісту (як в старі ще дохристиянські часи). Проте захоплені юнаки та дівчата радо святкують його просто як день літнього сонцестояння, тим паче, що тепер Купала збігається з великим релігійним святом Івана Хрестителя. Я написала за мотивами народного святкування ( ще в 19 столітті його в Україні дуже активно святкували) віршовану композицію-дійство. Її презентували вже учні нашої школи на районному фольклорному огляді і зайняли ІІІ місце. Пропоную вам переглянути сценарій цього заходу на моєму сайті https://sites.google.com/site/sajtvcitelamuzikidemkivmv/
Тож бажаю вам, щоб ви знайшли свою квітку папороті. Приємного святкування!
неділя, 1 липня 2018 р.
Музичні ігри. Кола Луллія.
Відомо, що все нове - це добре забуте старе. Це стосується дуже багатьох прийомів, методів, які включають у роботу вчителя, але насправді це зовсім не новинки. Мова йде про лепбуки ( які, в принципі, виготовляли колись і ми в дитинстві зі своєю першою вчителькою) , про які я вже тут у блозі писала, і про модні зараз Кола Луллія. Хто молодший не знає, що це таке, то даю довідку з всесвітньої павутини:
""У
2017-2018 навчальному році ми почали
впроваджувати в освітню діяльність
методику, засновану на технології
ТРВЗ -
«Кола Луллія», яка спрямована на
реалізацію природного потенціалу дитини, направлена на збагачення словника, розвиток пізнавальної
активності, розширення уявлень про предмети. Дана ігрова методика сприяє
формуванню та розвитку різних видів компетенцій у дитини молодшого шкільного віку. Цей
процес відбувається в різних видах діяльності (ігровій ; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній,
театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій;
соціокультурній та ін.) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи
елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей,
уміння доречно застосовувати набуту інформацію.""
Основоположником
цього методу є Раймунд Луллій - поет,
філософ, мислитель, що жив в 13 ст. Луллій розробляв методи моделювання
логічних операцій, використовуючи символічні позначення граничних понять
(основне вигадування «Велике мистецтво»). Це привело його до розробки першої
логічної машини і зробило одним з попередників комбінаторних методів в логіці.
Це був пристрій у вигляді паперових кіл, який називають середньовічним
комп’ютером, тільки для слів. Раймунд вважав, що його винахід охоплював всі знання, які може вмістити наш розум! Адже
за допомогою отриманої комбінації людина
одержувала відповідь, яку треба
було «розшифрувати», підключивши уяву.
Є 2 види
«Чарівних кіл»:
· закриті – 2 кола, які
розміщують на спеціальному планшеті;
· відкриті – кола, зафіксовані на стрижні, розміщені у вигляді
пірамідки.
Рекомендації по використанню ігрової
технології «Кола Луллія»:
-
Кола Луллія представляють дітям як
чудові кільця або загадкові кола.
Самі кола бажано виготовити з пластика (або
товстого картону). На сектори прикріплюються картинки по темі уроку, щоб
вчитель і діти могли легко змінити їх.
«Кола Луллія» можна використовувати:
- для занять з розвитку мовлення, математики, логіки та граматики;
- для індивідуальних, групових, логопедичних розвиваючих занять;
- для ігрової діяльності ;
- для самостійної роботи дітей .
Можливість робити музичні кола Луллія побачила не одразу. Зізнаюся, що саму ідею підглянула у спільноті фейсбуку в Ольги Чайковської (група "Лепбуки", але зразки там були без можливості для друку, і на російській мові, що мене не влаштовувало як мешканку і вчительку Західної України))), це і надихнуло мене на створення своїх кілець Луллія. Фото зразків подаю нижче, але в повному обсязі матеріал можете скачати зі сайту "На урок" за цими посиланнями:
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-33577.html
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-2-tri-shabloni-49025.html
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-3-82924.html
Музична гра "Кола Луллія"
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-33577.html
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-2-tri-shabloni-49025.html
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-3-82924.html
Музична гра "Кола Луллія"
Окрім гри "Коло Луллія", пропоную вам також свої мультимедійні інтерактивні вікторини та ігри, електронні варіанти музичних лепбуків ( в яких, до речі, якраз можна використати коло Луллія - вікторини чи лепбуки будуть набагато цікавіші). Тож переходьте за посиланнями і завантажуйте:
пʼятниця, 1 червня 2018 р.
Відпочинок улітку...
Друзі, переконана, що ви з радістю відпочиваєте після напруженого навчального року, їдете на море, в ліс, на озеро, літні дитячі табори та інше... Це найкращий вид відпочинку, свіже повітря додасть вам сил та енергії.. Але якщо ви не маєте такої можливості десь виїхати, або будете в дощову погоду нудитися в квартирі чи кімнаті літнього табору, то пропоную вам "розім'яти" трошечки свій мозок і побавитися цікаві ігри-вікторини. Сайт "Ерудит" містить різні он-лайн тести і вікторини і охоплює багато предметів, які вивчають у школі. Тут є тести як для наймеших (казки, мультфільми), так і для школярів чи дорослих. Можна у вільну хвилину перевірити свої знання, позмагатися з другом чи батьками. До речі, також можете знайти на сайті вікторини з музичного мистецтва мого авторства. Тож проводьте вільний час з користю. Гарного вам відпочинку улітку!! Тут посилання на сайт та на сторінку у фейсбуці:
І ще, додам від себе пораду: якщо вам сподобалася якась конкретно вікторина, чи хочете зберегти для себе свої результати, як добре і за скільки часу ви пройшли той чи інший тест, то увійдіть на сайт, авторизуйтеся через електронну пошту, і вже як зареєстрований користувач, можете вподобати (чи не вподобати конкретний якийсь тест) і зберегти свої результати.
І ще, додам від себе пораду: якщо вам сподобалася якась конкретно вікторина, чи хочете зберегти для себе свої результати, як добре і за скільки часу ви пройшли той чи інший тест, то увійдіть на сайт, авторизуйтеся через електронну пошту, і вже як зареєстрований користувач, можете вподобати (чи не вподобати конкретний якийсь тест) і зберегти свої результати.
четвер, 24 травня 2018 р.
УРА! Канікули!!!!
От і завершився цей навчальний рік. ВІн , як і всі попередні, є по-своєму особливим. Приніс багато радостей, перемог у конкурсах, творчих досягнень, і, на жаль ( це життя, що ж поробиш), навіть розчарувань ... Ми вчимося. мріємо, ідемо на вершину, і знову прагнемо чогось нового. А тепер - все! Пора і відпочити. КАНІКУЛИ! Люблю своїх учнів, кожен з них стає частинкою мого серця. Скучатиму за вами влітку. Обов'язково щось вигадаю цікаве для наступного навчального року. І - чекатиму з вами зустрічі! Бувайте!!! Гарного усім відпочинку!!!!
вівторок, 8 травня 2018 р.
Лепбук на уроках мистецтва: чи потрібен такий вид діяльності?
Протягом останнього
року часто чула про новий вид діяльності ( хоча це дуже голосно сказано, що
новий, бо все нове - це , як відомо, добре забуте старе) на уроках та в
позакласній роботі. Назва його Лепбук. Хто ще не знає, то може «поґуглити», як
кажуть діти, або повірити мені на слово, що це дуже цікава, яскрава
книжка-розгортка, у якій зібрано багато інформації на якусь певну тематику (
вибрану перед тим вчителем чи учнями). Широкого розповсюдження цей вид
діяльності набрав серед вчителів початкової школи, вихователів дитячих
садочків (хто проходив курси EDERA, той більше з цим знайомий, бо саме там "віднайшли" цю стару-нову ідею і запровадили в НУШ https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg). Бачила в Інтернеті надзвичайні роботи, дуже гарно оформлені,
продумані. І от мене, як вчителя-практика із 23-річним стажем роботи, , «загриз
черв’ячок сумнівів»: а чи дійсно ці роботи створені самими учнями? Вирішила спробувати створення лепбуку на
уроках мистецтва та музичного мистецтва,
перевірити свої сумніви , так би мовити, на практиці. Всі думки із цього
приводу я викладу зараз у своєрідній таблиці «Позитивні та негативні аспекти
створення лепбуку» (і не тільки на уроках мистецтва, а загалом) :
Позитивні та
негативні аспекти створення лепбуку на уроках
|
|
Позитивні
аспекти
|
Негативні
аспекти
|
1.
Актуалізація
знань
(діти здобувають нові знання в процесі пошукової діяльності, )
2.
Рефлексія (повторення і
закріплення вже здобутих знань; повторення відбувається не тільки в процесі
створення лепбуку, але і пізніше, коли вже готовий лепбук читають, гортають
діти на перервах)
3. Розвиток
творчих здібностей
(діти створюють цікаві завдання, продумують естетичний вигляд і оформлення
своєї роботи)
4. Можливість
охопити активною діяльністю усіх учнів класу, а не лише
окремих)
5.
Дружня
атмосфера в класі
(учні відчувають, що вони один колектив,
кожен вносить свою «лепту» у спільну роботу)
6.
Зацікавлення
предметом, зосередження уваги на головних аспектах вивченого матеріалу ( вивчений матеріал надовго запам’ятовується,
відкладається , ніби «на поличках» в пам’яті учнів)
7.
Естетичне
задоволення
від самостійно зробленої роботи.
|
1.
Витрати на
матеріали
( папір, клей, олівці, скоч, фотографії,
– я купувала все, звісно, сама, але якщо робити такі проекти з усіма
класами, в яких я веду уроки, то це будуть величезні затрати для мого
особистого бюджету, ну, і на дітей перекласти ці витрати я не можу, мені мої
принципи не дозволяють такого).
2.
Велика затрата
часу
(щоб матеріал у лепбуці був цікавим, продуманим, красиво оформленим, потрібно
багато часу витратити для підготовки і пошукової діяльності, а якщо діти
мають на домашнє завдання підготувати щось подібне з двох, трьох предметів –
це вже взагалі на дитину непосильне навантаження)
3.
Неможливість одночасно
для всіх учнів користуватися книжкою пізніше (якщо
учні хочуть погортати лепбук, то мусять робити це по черзі, адже проект один
на весь клас, хіба робити індивідуальні особисті лепбуки, а це б призвело до
ще більших витрат часу та грошей)
|
- · Зауважу, що бачила в Інтернеті дуже гарні, яскраві, ІДЕАЛЬНО виготовлені, естетично оформлені лепбуки. Але вважаю, що це творчість самого вчителя, і зроблене «для показухи»: користі для самих учнів така діяльність немає взагалі, адже вчитель виготовив все сам ( або батьки дітей, що ще гірше), це ЙОГО, а НЕ УЧНІВ задоволення, повторення, закріплення матеріалу.... З таким же успіхом можна було просто купити готову книжку в магазині, але тоді навіщо це називати творчістю дітей? Навіть якщо деталі лепбуку вийдуть криві чи не зовсім акуратні, дитина САМОСТІЙНО буде виконувати той чи інший відрізок своєї роботи, вона ЗАПАМ’ЯТАЄ НАДОВГО те, що так старанно знаходила для створення лепбуку, і ТИМ І КОРИСНА така діяльність для дітей.
- · Думаю, що хтось із читачів заперечить мені, що всі ті яскраві ІДЕАЛЬНІ роботи з Інтернету виготовили самі першачки чи діти в садочку. Чесно відповім: НЕ ПОВІРЮ. Спробувала це довести на практиці. Виготовляли лепбуки в 4, 8, 9 класах, їхні роботи наведу приклади у фото нижче. У мене талановиті, гарні, старанні учні, і їх роботи дуже цікаві, але, попри те, їх важко назвати ІДЕАЛЬНИМИ.... Так і повинно бути, адже все робиться в творчому пошуку, робочому процесі... Десь ручка потекла, десь олівець розлізається, таке буває навіть у дорослих, і різні (хоч і незначні) недоліки трапляються у всіх. Тож, якщо таке було у 4, 8, 9 класах, то як могли зробити ідеально гарно першокласники чи дошкільнята? Колеги, не обманюйте самі себе інших.... Якщо хочете похвалитися творчістю дітей (зрозуміло, що це було під керівництвом вчителя), то нехай це буде ДІЙСНО ДИТЯЧА творчість.
- · І, наостанок, хочу сказати, що лепбук є дійсно цікавим і захопливим видом діяльності. Чи справді він потрібен вам на ваших уроках – вирішувати , власне, вам.
Декілька тематичних лепбуків я створила також сама. Видрукувала та заламінувала сторінки цих розробок і використовую для зразку, при вивченні деяких тем. Посилання на електронні варіанти моїх робіт подаю нижче. Але, повторюю: я за створення лепбуків дітьми власноруч, за їхню творчість. Готові, ламіновані та ідеально красиві лепбуки - це тільки зразок, приклад для наслідування, мотивація дітям, щоб придумати своє і краще.
Лепбук "Театр"
Лепбук "Кіномистецтво"
Лепбук "Музична творчість"
Лепбук "Композитори"
Цікаві ідеї для створення лепбуків я знайшла в мережі Інтернет, а саме в таких цікавих відео:
Підписатися на:
Дописи (Atom)