Сьогодні відбувся перший відбірковий тур фестивалю дитячої естрадної пісні "Веселка". Жовківський Центр Творчості радо приймав юних співаків нашого району в своїх стінах. Нашу школу цьогоріч представив дует дівчат-шестикласниць у складі Макоданської Інги та Сковронської Вероніки. Вони виконали пісні "Весна" Олександра Єрмолова та "Ми хочемо миру" Альони Загребельної та Добривечер Анастасії. Щиро дякую дівчаткам та бажаю успіхів у навчанні та творчості. Мені щастить на гарних, талановитих учнів. Спілкуватися з такими дітьми - одне задоволення.
Про мене
Сторінки 5
середа, 22 листопада 2017 р.
вівторок, 14 листопада 2017 р.
Перший крок до Нобелівської премії
Михайло Казінік - мистецтвознавець, музикант, поет, письменник, філософ, людина, без сумніву, одна з найерудованіших в сучасному суспільстві. Пропоную вам прочитати його роздуми про значення музичного мистецтва для людей (особливо дітей!), взяті мною з чергового інтерв'ю митця і перекладені на українську мову. Сучасним батькам варто прислухатися до слів Михайла Казініка:
"Ми народжуємо чудових дітей — розумних,
з гарними оченятами, в 6-7 років віддаємо їх в школу... Що ми отримуємо на
виході, після того, як діти
по 6 і більше годин на протязі 11 років навчалися в
педагогів? Адже на виході повинна бути еліта! Кого ж ми випускаємо?
На якій мові вони — випускники — розмовляють? Які думки рояться
в їхніх головах?
Іноді я беруся почитати їхні форуми. Років 30 назад я не міг
уявити нічого подібного. Принцип сучасного форуму такий: пишеться розумна стаття,
після цього перший учасник форуму сварить автора статті, а другий учасник
форуму сварить першого. На цьому обговорення , як правило, закінчується.
Але ж школа — скільки років,
скільки книжок прекрасних... Що ж там не те? Все!
Якщо ми хочемо чогось досягти, нам потрібно
несподівано сказати самим собі, що майже нічого із старої школи недійсне.
Учитель географії розповідає про географію Португалії, учитель історії —
про історію Франції, а на фізкультурі вивітрюється і те, й
інше.
А що, коли не намагатися впхнути в дитину інформацію, не давати якісь кусочки, а навчити його мислити і радіти процесу мислення, навчити його відчувати, пов’язувати між собою події, явища. Адже що таке географія? Місце! Що таке історія? Час! А все інше? Культура!
А що, коли не намагатися впхнути в дитину інформацію, не давати якісь кусочки, а навчити його мислити і радіти процесу мислення, навчити його відчувати, пов’язувати між собою події, явища. Адже що таке географія? Місце! Що таке історія? Час! А все інше? Культура!
Сьогодні в освіті першочергова увага
приділяється математиці, комп’ютеру, іноземній
мові (всьому тому, з чим легше досягнути «красивого» життя), при цьому педагоги
майже відійшли від музики
(периферійний предмет!), літератури (досить і факультативного ознайомлення),
а така екзотика, як історія живопису, історія релігії, взагалі ніколи
у нас не вивчали. І все ж люблячі мами і тати смутно здогадуються,
що, вийшовши в життя, їх чаду прийдеться щоденно будувати відносини, робити
моральний вибір, прийдеться бути людиною. Цьому
навчає не математика, а література, мистецтво.
Через те нам, нашому суспільству потрібно
сьогодні кинути всі сили на розвиток
культури. Бо що таке культура? Це створення душі. І це — найбільш
головне. Тому що скільки б ми не говорили про культуру сили, м’язів, нам будь-яка
тварина дасть 100 очок вперед, а якщо ми говоримо про культуру соціуму,
то нам до мурашника, як до дальньої галактики.
Та немає поки що у нас такої
школи, в котрій математика, музика, історія, географія і література
будуть частиною одного цілого. А людині вже 14-15-16 років. Як
вона може собі допомогти, щоб проникнутись цією ідеєю більш глибше? Що їй
читати, що їй слухати, что що дивитися? Я б порадив починати з Роберта
Шеклі, Рея Бредбері, Кліфорда Саймака. Американські письменники-фантасти видавали
вражаючу, дуже глибоку філософію, просто добре завуальовану. Це була когорта
великих мислителів. Вони писали не про те, як там люди в космосі
живуть, а про нас із вами, про наші з вами життя.
Що стосується музичного виховання, то у мене принципова позиція. Музика повинна бути у школі головним предметом! Про це нам говорить вся антична культура. Серед семи вільних наук музика та риторика стояли на першому місці взагалі. И ще логіка до них додавалась. Адже не корисними копалинами характеризується та чи інша країна, а музикою і творами мистецтва, в котрих відображена душа народу. На одному із вручень Нобулівської премії я запропонував задати кожному нобелівському лауреату в момент його появи в дверях Концертхюсета питання про його ставлення до класичної музики. Глядачі навіть не підозрювали того, що в абсолютної більшості лауреатів все дитинство було заповнене класичною музикою. І цілком логічно, що, відкриваючи Нобелівський концерт, я сказав таку фразу:
«Дорогі мами і тати, бабусі та дідусі! Якщо ви хочете, щоб ваша дитина зробила перший крок до Нобелівської премії, починайте їх освіту не з математики чи хімії. Починайте з музики. Ейнштейн зі скрипкою — не випадковість. Країни, що цього не зрозуміють, ніколи не подарують світові Нобелівських лауреатів. Тому що велика музика — харчі для мозку з дитинства».
Що стосується музичного виховання, то у мене принципова позиція. Музика повинна бути у школі головним предметом! Про це нам говорить вся антична культура. Серед семи вільних наук музика та риторика стояли на першому місці взагалі. И ще логіка до них додавалась. Адже не корисними копалинами характеризується та чи інша країна, а музикою і творами мистецтва, в котрих відображена душа народу. На одному із вручень Нобулівської премії я запропонував задати кожному нобелівському лауреату в момент його появи в дверях Концертхюсета питання про його ставлення до класичної музики. Глядачі навіть не підозрювали того, що в абсолютної більшості лауреатів все дитинство було заповнене класичною музикою. І цілком логічно, що, відкриваючи Нобелівський концерт, я сказав таку фразу:
«Дорогі мами і тати, бабусі та дідусі! Якщо ви хочете, щоб ваша дитина зробила перший крок до Нобелівської премії, починайте їх освіту не з математики чи хімії. Починайте з музики. Ейнштейн зі скрипкою — не випадковість. Країни, що цього не зрозуміють, ніколи не подарують світові Нобелівських лауреатів. Тому що велика музика — харчі для мозку з дитинства».
Я вірю, що в людей шлях від вуха проходить через серце,
а не через шлунково-кишечний тракт. Що вони більш схильні сприймати прекрасну музику і тонку поезію, ніж рекламу чіпсів.
Просто злегка заплутались, втратили орієнтири. Живуть в скаженому ритмі —
багато працюють, щоб забезпечити собі комфортне життя , бути не гірше, ніж інші, дати освіту
дітям, щоб вони також могли працювати...
та якщо вдуматися, все це перетворюється на замкнуте коло і не не
залишається місця для найголовнішого — пізнання світу і всесвіту. Саме в
цьому є сенс життя і сенс мистецтва: занурюючись
у світ прекрасного, людина розвивається і росте.
Культура — насамперед. Все інше – потім!
За матеріалами інтерв’ю з Михайлом Казініком:
zhukvesti.ru, aif.ru, classica.fm,
media-objektiv.com, aif.ru, kazinik.ru
zhukvesti.ru, aif.ru, classica.fm,
media-objektiv.com, aif.ru, kazinik.ru
Джерело : http://www.adme.ru/svoboda-psihologiya/pervyj-shag-k-nobelevskoj-premii-1245565/ © AdMe.ru
Підписатися на:
Дописи (Atom)