понеділок, 20 липня 2020 р.

Рефлексія на уроках мистецтва

Що таке рефлексія і для чого?
Рефлексія (лат. reflexus – відображений та reflexio — «повертаюся назад») – метод самоаналізу знань і вчинків, їх значень та меж. Є й визначення, що педагогічна рефлексія — наслідок взаємодії вчителя з учнем, який полягає у зворотньому зв’язку від учня після засвоєння масиву поданої вчителем інформації. Ось так каже Вікіпедія.
Аналізуючи визначення ми маємо розуміти для чого в нашому плані відображено цей етап. Це своєрідний моніторинг на уроці або ж занятті (а важливо використовувати рефлексію й з дошкільнятами), де педагог може і має побачити чи кожна дитина винесла з уроку певні знання, результати, сподівання, а також вміння учнів оцінювати себе й роботу інших.
Насправді, рефлексія допомагає педагогу побачити в “живому” режимі навчальний процес і дізнатися одразу, що дітям було зрозуміле, а що залишилося на доопрацювання, тобто, “тримати руку на пульсі”. Рефлексія дає можливість навчити не лише сам предмет, а, що важливіше, навчити дітей вчитися. Рефлексія допомагає не тільки усвідомити пройдений шлях, а й вибудувати логічний ланцюжок, систематизувати отриманий досвід, порівняти свої успіхи з успіхами інших учнів.
Розробила декілька серій наочності для проведення рефлексії на уроках мистецтва у різному дизайні ("Музика", "Вагончики", "Морська тематика", "Мікрофон", "Соцмережі"). Файли для друку у високій якості можна завантажити за посиланнями нижче (сайт "На урок"). Фото прикладів готової наочності також дивіться нижче).


























































Посилання на файли - розроблену наочність для уроків мистецтва: