11 грудня в місті Рава-Руська відбувся гала-концерт переможців районного фестивалю "Веселка", про який я вже згадувала у попередніх дописах. Хочу поділитися враженнями від концерту. По-перше, цікавою родзиною стало запрошення артисів-гостей фестивалю, які колись самі брали участь в конкурсах і я пам'ятаю їх ще зовсім маленькими, та такими голосистими зірочками. Звичайно, це Ігор Кобрин і Оля Гель. Гарна сцена і озвучення, освітлення залу сприяло блискучим виступам юних артистів. Не можу не згадати про своїх дорогих учнів, дует Ілонки Химиці та Мартусі Паски. Дівчатка попри проблеми зі здоров'ям (зараз навала вірусів на наші школи!((() дуже гарно заспівали свою пісню, а бабуся Марти Паски ще й створила неповторні образи-костюми для них. ділюся фотографіями:
Про мене
Сторінки 5
середа, 14 грудня 2016 р.
понеділок, 28 листопада 2016 р.
Ура! Наші дівчатка - переможці!!!!!!
Вчора, 22.11.2016 р. відбувся ІІ тур ХХІ районного фестивалю-конкурсу дитячої естрадної пісні "Веселка", який щорічно проводить Жовківський ЦДТЮТ. З радістю ділюся дуже приємною новиною- дует дівчаток у складі Паски Мартусі та Химиці Ілонки став переможцем ( І місце!) у своїй номінації в І віковій категорії. Солістка Наталя Савка (9-А клас) стала лауреатом ІІ премії. Вітаю дівчаток з перемогою і бажаю їм ще багато -багато успіхів і перемог в майбутньому!!!!
а це (за столом) наше зіркове журі:
а це (за столом) наше зіркове журі:
і, звичайно, група підтримки: вчителі та рідні дівчаток)))))))
четвер, 17 листопада 2016 р.
Хай у кожному серці заспіває "Веселка"))))))
15.11.2016 р. відбувся І відбірковий тур фестивалю дитячої естрадної пісні "Веселка", котрий щорічно проводить в нашому районі Жовківський Центр дитячої та юнацької творчості. Цьогоріч нашу школу представляли солістка Савка Наталія ( 9 клас, 14 років) та дует дівчаток у складі Ілонки Химиці та Мартусі Паски ( 4 і 5 клас, 9-10 років). Дівчатка дуже активні, завзяті, талановиті. Приємно дивуюся, коли вони тільки все встигають: навчання, відвідування гуртків, навчання у школі мистецтв, ще й займаються улюбленими справами, рукоділлям, читанням.... Захоплююсь вами, люблю вас і бажаю тільки творчих злетів!
https://youtu.be/Zn-eKagUNAE
вівторок, 4 жовтня 2016 р.
неділя, 18 вересня 2016 р.
Рідне місто Жовква..... і "Вокал Підкова" ....)))))))
Я народилася і живу в мальовничому історичному містечку Жовква. Пишаюся своїм містом і дуже люблю його. Жовкві я присвятила свої вірші і пісню, його переспівали кілька поколінь ансамблів у нашій Жовківській ЗОШ №1. І от нещодавно, 13.09.2016 року нам випала щаслива нагода записати цю пісню на студії звукозапису, і в неабиякій, а в вокальній мистецькій студії "Підкова" у місті Львові. Велика подяка за спільну творчу працю та високий професіоналізм Петру Радейку та Юрію Радейку! (для тих, хто не обізнаний з музикою: Петро Радейко-оперний співак, переможець багатьох вокальних конкурсів, в тому числі і міжнародних, ще й знаходить час , щоб навчати дітей вокалу...) Зовсім скоро прем'єра пісні на міській сцені. Пропоную вам фоторепортаж зі студії :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=128560140838610&set=a.128560184171939.1073741826.100010538747790&type=3
А перейшовши за цим посиланням, почуєте, власне, саму пісню про Жовкву:
https://youtu.be/fODTg20T2Jo
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=128560140838610&set=a.128560184171939.1073741826.100010538747790&type=3
А перейшовши за цим посиланням, почуєте, власне, саму пісню про Жовкву:
https://youtu.be/fODTg20T2Jo
І ще декілька моїх римованих рядків про Жовкву на завершення))))) :
****
Рідне місто моє старовинне!
Скільки спогадів в собі
плекаєш…
Ти історію маєш цікаву,
І нових ще подій все чекаєш.
Краєвид чарівний перед нами —
Гарний замок, церкви, і
будинки…
Тут вартують тебе старі
брами,
Ліхтарі сяють, мов
намистинки.
Я люблю твою тишу і спокій,
І маленькі провулки зелені,
Королівські ти чула тут
кроки,
І співали зірки в нас на
сцені…
Рідна Жовкво моя історична,
І спортсменам, й художникам
мати,
Обіцяю тобі я велично:
Завжди буду любить й пам’ятати!
пʼятниця, 2 вересня 2016 р.
Гарний початок нового навчального року)))))
Як казала Ліна Костенко, "Усе на світі треба пережити, і кожен фініш - це, по суті, старт.." Тож у новий навчальний рік нас провело відлуння минулорічної кропіткої праці. На святковій лінійці нашої Жовківської ЗОШ №1 було вручено грамоти нашому шкільному хоровому і фольклорному колективам та мені, їх скромному керівникові)))) Презентую їх вам, друзі))))
середа, 20 липня 2016 р.
Музична терапія в розвитку дитини
( з джерел інтернету)
Музична терапія представляє собою найбільш
древню й найбільш розвинену форму лікування засобами мистецтва, адже зв'язок
між музикою й медициною сходить до витоків історії людства.
Тадеуш Натансон (педагог і композитор,
автор книги про музичну терапію) пише, що вже древні єгиптяни, греки й римляни
знали та цінували сприятливу дію музики на функціональну активність людини,
тому використовували її під час обрядів зцілення. У XVIII віці вплив музики з
великим інтересом вивчався медичними дисциплінами (першою нею зацікавилася
психотерапія). А під час Другої світової війни музика була визнана
терапевтичним засобом, що мало велике значення для її розповсюдження, у тому
числі й в освітніх закладах.
Музика як вид мистецтва, така близька й
необхідна людям, є універсальним засобом спілкування в різних культурних колах.
Це специфічна мова, яка народжується з особових емоцій і задовольняє потребу в
естетичних переживаннях. Музика надає велику свободу у прояві своїх емоцій,
тому що володіє всією палітрою різноманітних виражальних засобів, що
реалізуються через звуки, в яких переважають ті чи інші почуття.
Сьогодні музика використовується не тільки
під час музикотерапії, а й під час навчальних занять, як метод всебічної й
багатоаспектної стимуляції розвитку. Ураховуючи природні потреби дитини, вона
частіше за все приймає форму активної терапії. Завдяки спілкуванню з нею діти
можуть звільнитись від заборон і забути про обмежуючі їх труднощі.
Психологи стверджують, що невербальні
засоби спілкування відіграють особливу роль у відносинах з дітьми, які ще не
мають сформованого понятійно-смислового апарату, яким володіють дорослі.
Неважко помітити, що саме рухи та спів, які є вираженням музичної експресії,
складають у дітей елемент їх природної активності й завдяки цьому знаходяться
набагато ближче до дитини, дозволяючи їй «висловитись» і бути успішною.
Музикотерапія корисна як для здорових
дітей, так і для дітей з обмеженими можливостями, причому у випадку других
акцент робиться на реалізації додаткових цілей, сумісних з потребами конкретної
дитини. Музику з успіхом використовують спеціалісти й педагоги в лікуванні
дітей з церебральним паралічем, аутизмом, з різного роду порушеннями слуху,
зору, розумової відсталості, а також у дітей з порушеннями поведінки або СДВГ.
Заняття музикотерапією допомагають у рівній мірі як для заспокоєння занадто
агресивної дитини, так і для активізації дитини, невпевненої в собі,
сором’язливої та боязкої. А значить, завдяки такому перетворенню можна
ліквідувати поведінку, що створює проблеми у групі однолітків.
Також музикальна терапія дозволяє виявляти
на найбільш ранніх стадіях порушення у сфері слухового або зорового сприйняття,
моторики та зорово-слухової орієнтації та ліквідувати їх завдяки застосуванню
відповідних вправ. Заняття музикотерапією дуже корисні при набутті кращої
концентрації уваги, уміння підкорятись певним правилам і чекати своєї черги.
Музична терапія стимулює розвиток дитини, допомагає формувати особистість і
лікувати її дисфункції; розвиває пам'ять і спостережливість. Вона
рекомендується дітям, які мають труднощі з латералізацією
(лівопівкульною/правопівкульною) та просторовою орієнтацією.
Головна мета музикально-терапевтичної
діяльності дітей дошкільного й молодшого шкільного віку полягає у наступному:
- · допомога в загальному розвитку;
- · покращення моторики;
- · стимуляція ефективності розумової праці, пізнавальної діяльності, розвиток почуттів, уваги та пам’яті;
- · стимулююча дія на естетичний розвиток;
- · творчий та емоційний розвиток, який завдяки поєднанню музики, пластики та поезії дозволяє повною мірою використовувати потенціал маленької людини;
- · задоволення природної потреби дітей у навчальних розвагах;
- · заохочення активних занять музикою, співом, грою на музичних інструментах;
- · надання можливості для вільного самовираження, власної вербальної, рухової, вокальної та емоційної експресії;
- · знаття емоційної напруги;
- · підвищення віри у власні можливості та самооцінки;
- · розблокування почуттів і розкриття емоцій чи напруги;
- · розрядка, ліквідація різних негативних емоцій і розвиток позитивних емоцій;
- · заспокоєння, розслаблення, стан відпочинку або, навпаки, активації;
- · допомога у позбавленні від стресу;
- · ліквідація агресії;
Оскільки музика сприймається не тільки за
допомогою органів слуху, вона спонукає до дії весь організм. Елементи музичного
твору, які чує людина, а саме ритм, динаміку, гармонію, штрихи, забарвлення
звуку чи мелодії, резонують по всьому тілу, мозку й серцю. На думку Жака
Далькроза (швейцарського композитора, творця ритміки як галузі музичної
освіти), рух у такт з музикою активізує працю нервової системи дитини,
інтенсифікує діяльність головного мозку, гармонізує психічну діяльність,
стимулює фізичний і психічний розвиток. Це відбувається тому що людина отримує
враження через усю м’язово-нервову систему. Жак Далькроз уважав, що прагнення
до гармонізації мозку й тіла має велике значення в реабілітації, а музика є тим
елементом, який безпосередньо сприяє такій гармонізації. Емоції, що
супроводжують спілкування з музикою, не тільки є інтелектуальними емоціями, а й
безпосередньо впливають і приводять у рух весь організм.
Існують різні види занять музикотерапією,
які можна використовувати в дитячому садку чи школі, а також під час гри з
дітьми. Ось деякі з них:
- · психогімнастичні вправи (мімічні й пантомімічні етюди з ілюстрацією пісні за допомогою звуконаслідування та імітаційних жестів, що відображають її текст);
- · речові ігри та інсценізації (для цього розподіляють різні ролі, пов’язані зі змістом пісні, використовуючи іграшки, ляльок, маріонетки й т. ін.);
- · артикуляційна гімнастика за допомогою слів пісні;
- · слухові вправи (розвивають чутливість до тону, ритму, мелодії, темпу мови) – аудіювання, імітація та повторення звуків, розпізнавання звуків;
- · музично-ритмічні вправи й танцювальні імпровізації (досягнення відповідності рухів з ритмом музики, а також відтворення ритму конкретної пісні чи рядка за допомогою простих елементів, таких як притоптування або ляскання в долоні);
- · з’єднання музики з рисунком і дрібною моторикою (діти малюють те, що уявляють собі під час прослуховування композиції, а малюкам пропонуються тематичні розмальовки);
- пасивна музикотерапія – післяобідній відпочинок під релаксаційну музику із м’яким, приглушеним, басовим звучанням.
Музика є універсальною силою, що діє на
людину комплексно, незалежно від віку, освіти чи соціального статусу. Музика
зближує нас з енергією природи, яку ми пізнали ще не до кінця! До того ж вона
дозволяє розблокувати емоції без допомоги лікаря чи психотерапевта. У свою
чергу, спів і танець протягом віків є найкращою формою терапії, ефективно
вивільнюючи в нас радісні та прекрасні сторони особистості.
неділя, 22 травня 2016 р.
Таланти твої, Україно!
Сьогодні відбувся гала-концерт переможців районного конкурсу "Таланти твої, Україно 2016". Мешканці Жовкви та району мали змогу побувати на прекрасному концерті, де виступали і танцювальні колективи, і вокальні ансамблі, і хори..... Завідувач відділу освіти Жовківської райдержадміністрації Михайло Коваль подякував керівникам колективів та дітям за їх працю. Брав участь у концерті наш ансамбль "Мажоринки", що є переможцем у номінації "вокальні ансамблі". На жаль, на фото з нагородою не всі учасники ансамблю ( дехто брав участь у виступах ще й інших колективів і просто не встиг до фото))))), але я вдячна всім дівчаткам . Люблю вас, мої Мажоринки!
22 травня 1979 року Львів проводжав в останню дорогу Володимира Івасюка.....
В просторі плину століть
Часом з’являються постаті,
Якими пишається світ,
Які мов посланці із космосу…
Один з них – це Володя Івасюк,
Співочий світоч
із народу - і по праву, -
Його пісні лиш
радість і любов несуть,
А він зазнав і
підлості і зради.
Писав Володя
музику класичну,
І до спектаклів
музику писав.
Хоч вже
закінчив інститут медичний,
Та музику він
більше все ж кохав.
Пісні Володі – це скарбниця України,
Такої популярності ніхто
не знав.
Цей водограй співав через
вогонь і стіни,
Про матір, квіти, про
любов співав …
Талант мов
джерельна водиця,
Мов птаха, тріпоче у
серці,
Його не зламає і криця,
Його не спіймати, не
стерти.
Напевно не знали
цього
Радянські нудні
бюрократи,
І птаху підбили
крило,
Не дали у небо
злітати.
«Червона Рута»
лунала над світом,
В домівках,
вулицях, і телерадіоефірі,
Не признає
чиновник, і не вірить,
Народ признав і
полюбив, повірив.
За що, ну чому так
все сталося?
Хто ж злочин зробив
проти нього?
У небі пісня
дзвінка обірвалась…
Не вберегла Україна
пісенного генія свого…
Ще в той пам'ятний день, як Володя родився,
Люди йому заподіяли лиха -
З халатності лікар
щось не додивився,
І розчин кислотний
закапав в повіки.
Дитя нерозумне
заплющило очі,
І це врятувало
малого Володю,
Скотились по личку
дві чорні доріжки,
Мов чорнії сльози –
провісники долі.
Провісники долі або Божий знак,
Що лиха зазнає в
житті цей юнак.
Хтось не сприймав
його творчість уперто,
А хтось заздрив
славі його – в житті, і посмертній.
Хтось просто
байдуже пройшов стороною.
Хтось знав – та
боявся КДБ з Москвою.
Хто ж винен, що страшний цей злочин
Так нерозкритим досі і зостався ?
Хто ж посприяв, що кат-злочинець
В Брюховецькому лісі заховався ?
Той день, сльозами смутку оповитий
Собі у коси заплела весна.
Стояв народ сумний, і зляканий, збентежений,
А в їх серцях ще свіжа рана, борозна…
Його мелодії – це ніби промінь світла
Це ніби крик душі, палкий вогонь.
І кожна пісня, мов маля тендітне,
Черпає силу духу і тепло долонь.
О, люди, люди!
Може, досить вже терпіння ?
Трагічна смерть Володі кличе до спокути...
Одна надія – на людське сумління,
Не маємо ми права, щоб забути
Поета, Композитора, Митця!
Пошли нам, Боже, віри, мудрості і сили
Дізнатись гірку правду до кінця
І дати його пісні другі крила........
(вірші Демків Марії)
(вірші Демків Марії)
субота, 14 травня 2016 р.
Як спів впливає на здоров’я
1) спів сповіщає
тілу «правильні» вібрації, що піднімає наш життєвий
тонус;
2) під час співу в
мозку людини виробляються особливі хімічні речовини, котрі допомагають нам відчути спокій
і радість;
3) як згадувалося
вище, покращується кровообіг, що благотворно впливає на голосові зв’язки, мигдалини
і багаточисленні лімфовузли, а значить, значно підвищує місцевий імунітет (простіше
кажучи, ми рідше хворіємо застудою);
4) покращення
кровообігу при співі вед до активізації діяльності головного мозку: він починає
працювати інтенсивніше, покращується пам’ять, легше сприймається будь-яка
інформація.
5) (увага, дівчата!)
покращення кровообігу голови в цілому
омолоджує організм, покращується стан шкіри;
6) спів дуже
корисний при захворюваннях легень, оскільки не лише замінює дихальну
гімнастику, але й сприяє розвитку грудної клітини, правильному диханню, що
значно зменшує число загострень хвороби;
7) при регулярних
заняттях у хорі в організмі підвищується рівень імуноглобуліну-А і гідрокортизону, котрі
являються ознаками хорошого імунітету;
8) на сьогоднішній
час розроблені методики, які лікують
заїкання з допомогою співу і допомагають
покращити дикцію;
9) спів
застосовується навіть при боротьбі із зайвою вагою: часом надмірно повним людям
пропонують при виникненні почуття голоду замість перекусу заспівати дві-три
пісні;.
Саме тому
спеціалісти рекомендують співати хоча б п’ять хвилин на добу, прирівнюючи спів
до фізичних вправ.
середа, 11 травня 2016 р.
Користь класичної музики для немовлят і дітей молодшого шкільного віку
Прослуховування класичної музики зі складними ритмами є ефективнішим для
розвитку дитини, аніж спеціалізовані ігри. Зокрема, завдяки музиці немовлята
швидше починають реагувати на мову й говорити.
Вчені з Вашингтонського університету (США) провели експеримент, у якому взяли участь 39 9-місячних дітей. Їх умовно поділили на дві групи.
Учасникам першої щодня протягом 15 хвилин давали прослухати 12 різних класичних мелодій зі складними ритмами на кшталт вальсу.
Батьки дітей мали плескати в долоні в такт музиці. Водночас немовлят з другої групи батьки навчали за допомогою спеціальних розвивальних ігор для дітей.
За деякий час усім учасникам експерименту дали послухати два звукозаписи з музикою та мовою. У кожному з них був різкий пробіл.
Результат показали, що діти, які слухали музику, значно швидше реагували на припинення музики й мови, ніж інші немовлята.
Крім того, під час завершального тесту фахівці за допомогою магнітоенцефалографії проаналізували активність головного мозку дітей. Як виявилося, у немовлят, які слухали музику, активність в області слухової та префронтальної кори була значно вищою, ніж у їхніх ровесників з другої групи.
Це означає, що класична музика сприяє розвиткові мови у дитини і допомагає швидше розуміти її.
Джерело: Жіночий консорціум України
Вчені з Вашингтонського університету (США) провели експеримент, у якому взяли участь 39 9-місячних дітей. Їх умовно поділили на дві групи.
Учасникам першої щодня протягом 15 хвилин давали прослухати 12 різних класичних мелодій зі складними ритмами на кшталт вальсу.
Батьки дітей мали плескати в долоні в такт музиці. Водночас немовлят з другої групи батьки навчали за допомогою спеціальних розвивальних ігор для дітей.
За деякий час усім учасникам експерименту дали послухати два звукозаписи з музикою та мовою. У кожному з них був різкий пробіл.
Результат показали, що діти, які слухали музику, значно швидше реагували на припинення музики й мови, ніж інші немовлята.
Крім того, під час завершального тесту фахівці за допомогою магнітоенцефалографії проаналізували активність головного мозку дітей. Як виявилося, у немовлят, які слухали музику, активність в області слухової та префронтальної кори була значно вищою, ніж у їхніх ровесників з другої групи.
Це означає, що класична музика сприяє розвиткові мови у дитини і допомагає швидше розуміти її.
Джерело: Жіночий консорціум України
неділя, 1 травня 2016 р.
пʼятниця, 29 квітня 2016 р.
Stabat mater dolorosa
Stabat mater dolorosa
(з латинської – “стояла мати скорботна”) – канонічний духовний напів
католицького обряду про страждання Діви Марії під час розп’яття Ісуса Христа.
Скорботність та вселенський біль Матері Божої, її благання про дарування Синові
життя у раю після смерті, надихали композиторів на увіковічнення цього образу в
музиці у різні епохи – від Середньовіччя до сучасності. Серед них – Жоскен
Депре, Джованні П’єрлуїджі да Палестрина, Джованні Перголезі, Йозеф Гайдн, Франц Шуберт, Ференц
Ліст, Джузеппе Верді, Джоаккіно Россіні, Антонін Дворжак, Франсіс Пуленк,
Кшиштоф Пендерецький, Арво Пярт та інші.
Найзнаменитіша “Stabat mater” належить перу італійського композитора першої половини ХVІІІ ст. Джованні Баттіста Перголезі, якому доля відміряла лише 26 років життя. Це останній твір композитора, над яким він працював до кінця своїх днів.
Найзнаменитіша “Stabat mater” належить перу італійського композитора першої половини ХVІІІ ст. Джованні Баттіста Перголезі, якому доля відміряла лише 26 років життя. Це останній твір композитора, над яким він працював до кінця своїх днів.
вівторок, 26 квітня 2016 р.
Попіл Чорнобиля стукає в моє серце...
Минуло уже
30 років, а чорний день в історії нашої Батьківщини, день Чорнобильської
трагедiї, продовжує хвилювати людей: тих, кого вiн зачепив своїм недобрим
крилом, i тих, хто пiзнiше народився далеко вiд покривдженої землi. Цей день ні
для кого не минув безслiдно. Вiн розплодив по свiту багато трагедiй.
Нині, на
рубежі тисячоліть, загроза смерті планети Земля від екологічної катастрофи більш
реальна, ніж загибель від ядерної війни. Чорнобильська
трагедія - це жорстоке і, мабуть, останнє попередження людству про те, що час
розкидати каміння вже минув і настав час каміння громадити.
Чорнобильська
катастрофа фактично нездоланна, оскільки головним її наслідком є радіація,
незрима й невідчутна, здатна діяти протягом тисяч років і на величезних
територіях. Саме тому тема Чорнобильської трагедії близька не лише українцям, а
й людям усього світу.
Цей день
буде завжди об'єднувати покоління і народи одним спогадом, однiєю печаллю,
однiєю надiєю.
неділя, 24 квітня 2016 р.
Конкурс фольклорних колективів ЗОШ Жовківського району
"Для козака шабля - його хрест, перемога - його Бог, а пісня - його молитва..."
( Доменіко Чамполлі )
( Доменіко Чамполлі )
Народна пісня торкається найтонших граней нашої душі. В ній поєднані народна педагогіка, патріотизм і любов до родини, сім'ї, друзів. Народна пісня розвеселяє та навчає, прищеплює з дитинства оті єдині і неповторні моральні цінності, якими повинна бути наділена кожна людина в суспільстві. Українці по праву можуть пишатися своєю фольклорною спадщиною: такої кількості народних пісень не знає жодна нація у світі. Хоча, на жаль, не у всіх регіонах її дбайливо вичають та знають (((((( Адже відомо, що не знаючи минулого, свого культурного надбання, немає про що говорити і про розвиток держави у майбутньому.
Саме з метою вивчення і поширення фольклорної спадщини серед молоді в нашому районі проводиться конкурс фольклорних колективів. Народна традиції представляють учні загальноосвітніх шкіл району. Це дуже гарне і цікаве дійство, бо кожен обряд - як фантастична вистава. Учні щороку старанно готуються до цього виступу, і, переконана, отримують задоволення від нього. Колектив нашої школи посів третє місце у районі. Але це не головне: важливо, щоб діти любили народну пісню, знали і хотіли її вивчати. Адже в ній - як генетичний код нації, вся суть українства...... Співаймо ж, хай лунають ці пісні соловейками в нашому краї!
середа, 13 квітня 2016 р.
Хоровий спів зміцнює імунну систему і допомагає побороти рак
Хоровий спів може допомогти пацієнтам із онкологічними захворюваннями досягти найкращого емоційного та фізичного стану під час лікування та запобігти поверненню пухлини.
Це відбувається завдяки стимуляції імунної системи, вважають лікарі-дослідники.Вони визначили, що лише одна година співів помітно підвищує рівень імунних протеїнів — цитоксинів, які наше тіло використовує для боротьби з серйозними хворобами, у тому числі з раком.
Дослідження провели вчені Імперського коледжу Лондона, Університетського коледжу Лондона і Королівського музичного коледжу, повідомляє The DailyMail.
Та сама година співу також значно зменшує кількість кортизолу.
Зниження рівня стресу і тривоги зменшує навантаження на імунну систему і дозволяє їй виконувати свої функції ефективно.
Проект фінансувала організація Tenovus Cancer Care. У дослідження взяли участь 193 учасники хорів з Кардіфа, Брідженда, Понтипрідда та Свонсі.
У 55 із них був діагностований рак.
Співаки здавали зразки слини до години співу і одразу після. Матеріал аналізували, щоб простежити, які зміни відбулися у рівнях гормонів та цитоксинів.
Результати дослідження були опубліковані у журналі Cancer Medical Science.
Вчені також дізналися, що люди з депресивними розладами переживали значне покращення настрою.
Рівень запальних процесів у тілі знижувався.
Співавтор дослідження лікар Ян Льюїс так прокоментував побачене: Ми заклали фактологічні підвалини розуміння, що хоровий спів має низку соціальних, емоційних та психологічних переваг, а відтепер ще й спостерігаємо за його біологічним впливом. Ми довго чули анекдотичний вислів, що колективні співи дозволяють нам почуватися добре, але вперше вочевидь побачили, що вони покращують роботу імунної системи".
Джерело: Українська правда життя
Підписатися на:
Дописи (Atom)