неділя, 1 липня 2018 р.

Музичні ігри. Кола Луллія.

Відомо, що все нове -  це добре забуте старе. Це стосується дуже багатьох прийомів, методів, які включають у роботу вчителя, але насправді це зовсім не новинки. Мова йде про лепбуки  ( які, в принципі, виготовляли колись і ми в дитинстві зі своєю першою вчителькою) , про які я вже тут у блозі писала, і про модні зараз Кола Луллія. Хто молодший не знає, що це таке, то даю довідку з всесвітньої павутини:
""У 2017-2018 навчальному році  ми почали впроваджувати в освітню діяльність  методику, засновану на технології ТРВЗ  - «Кола Луллія», яка спрямована на  реалізацію природного потенціалу дитини, направлена на збагачення словника, розвиток пізнавальної активності, розширення уявлень про предмети. Дана ігрова методика сприяє формуванню та розвитку різних видів компетенцій у дитини молодшого шкільного віку. Цей процес відбувається в різних видах діяльності (ігровій ; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та ін.) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію.""
Основоположником цього методу є Раймунд Луллій  - поет, філософ, мислитель, що жив в 13 ст. Луллій розробляв методи моделювання логічних операцій, використовуючи символічні позначення граничних понять (основне вигадування «Велике мистецтво»). Це привело його до розробки першої логічної машини і зробило одним з попередників комбінаторних методів в логіці. Це був пристрій у вигляді паперових кіл, який називають середньовічним комп’ютером, тільки для слів. Раймунд вважав, що його винахід охоплював  всі знання, які може вмістити наш розум! Адже за допомогою отриманої  комбінації  людина  одержувала відповідь, яку   треба було «розшифрувати»,  підключивши уяву.
Є 2 види «Чарівних кіл»:
·       закриті – 2 кола, які  розміщують на спеціальному планшеті; 
·       відкриті – кола, зафіксовані на стрижні, розміщені у вигляді пірамідки.
Рекомендації по використанню ігрової технології «Кола Луллія»:
-      Кола Луллія представляють дітям як чудові кільця або загадкові кола.
     Самі кола бажано виготовити з пластика (або товстого картону). На сектори прикріплюються картинки по темі уроку, щоб вчитель і діти могли легко змінити їх.
«Кола Луллія» можна використовувати:
-      для занять з розвитку мовлення, математики, логіки та граматики;
-      для індивідуальних, групових, логопедичних розвиваючих занять;
-      для ігрової діяльності ;
-      для самостійної роботи дітей .  

Можливість робити музичні кола Луллія побачила не одразу. Зізнаюся, що саму ідею підглянула у спільноті фейсбуку в Ольги Чайковської (група "Лепбуки", але зразки там були без можливості для друку, і на російській мові, що мене не влаштовувало як мешканку і вчительку Західної України))), це і надихнуло мене на створення своїх кілець Луллія. Фото зразків подаю нижче, але в повному обсязі матеріал можете скачати зі сайту "На урок" за цими посиланнями: 
 https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-33577.html
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-2-tri-shabloni-49025.html
https://naurok.com.ua/muzichna-gra-kola-lulliya-3-82924.html
 Музична гра "Кола Луллія" 

  






Окрім гри "Коло Луллія", пропоную вам також свої мультимедійні інтерактивні вікторини та ігри, електронні варіанти музичних лепбуків ( в яких, до речі, якраз можна використати коло Луллія - вікторини чи лепбуки будуть набагато цікавіші). Тож переходьте за посиланнями і завантажуйте: 









Немає коментарів:

Дописати коментар