11 грудня в місті Рава-Руська відбувся гала-концерт переможців районного фестивалю "Веселка", про який я вже згадувала у попередніх дописах. Хочу поділитися враженнями від концерту. По-перше, цікавою родзиною стало запрошення артисів-гостей фестивалю, які колись самі брали участь в конкурсах і я пам'ятаю їх ще зовсім маленькими, та такими голосистими зірочками. Звичайно, це Ігор Кобрин і Оля Гель. Гарна сцена і озвучення, освітлення залу сприяло блискучим виступам юних артистів. Не можу не згадати про своїх дорогих учнів, дует Ілонки Химиці та Мартусі Паски. Дівчатка попри проблеми зі здоров'ям (зараз навала вірусів на наші школи!((() дуже гарно заспівали свою пісню, а бабуся Марти Паски ще й створила неповторні образи-костюми для них. ділюся фотографіями:
Про мене
Сторінки 5
середа, 14 грудня 2016 р.
понеділок, 28 листопада 2016 р.
Ура! Наші дівчатка - переможці!!!!!!
Вчора, 22.11.2016 р. відбувся ІІ тур ХХІ районного фестивалю-конкурсу дитячої естрадної пісні "Веселка", який щорічно проводить Жовківський ЦДТЮТ. З радістю ділюся дуже приємною новиною- дует дівчаток у складі Паски Мартусі та Химиці Ілонки став переможцем ( І місце!) у своїй номінації в І віковій категорії. Солістка Наталя Савка (9-А клас) стала лауреатом ІІ премії. Вітаю дівчаток з перемогою і бажаю їм ще багато -багато успіхів і перемог в майбутньому!!!!
а це (за столом) наше зіркове журі:
а це (за столом) наше зіркове журі:
і, звичайно, група підтримки: вчителі та рідні дівчаток)))))))
четвер, 17 листопада 2016 р.
Хай у кожному серці заспіває "Веселка"))))))
15.11.2016 р. відбувся І відбірковий тур фестивалю дитячої естрадної пісні "Веселка", котрий щорічно проводить в нашому районі Жовківський Центр дитячої та юнацької творчості. Цьогоріч нашу школу представляли солістка Савка Наталія ( 9 клас, 14 років) та дует дівчаток у складі Ілонки Химиці та Мартусі Паски ( 4 і 5 клас, 9-10 років). Дівчатка дуже активні, завзяті, талановиті. Приємно дивуюся, коли вони тільки все встигають: навчання, відвідування гуртків, навчання у школі мистецтв, ще й займаються улюбленими справами, рукоділлям, читанням.... Захоплююсь вами, люблю вас і бажаю тільки творчих злетів!
https://youtu.be/Zn-eKagUNAE
вівторок, 4 жовтня 2016 р.
неділя, 18 вересня 2016 р.
Рідне місто Жовква..... і "Вокал Підкова" ....)))))))
Я народилася і живу в мальовничому історичному містечку Жовква. Пишаюся своїм містом і дуже люблю його. Жовкві я присвятила свої вірші і пісню, його переспівали кілька поколінь ансамблів у нашій Жовківській ЗОШ №1. І от нещодавно, 13.09.2016 року нам випала щаслива нагода записати цю пісню на студії звукозапису, і в неабиякій, а в вокальній мистецькій студії "Підкова" у місті Львові. Велика подяка за спільну творчу працю та високий професіоналізм Петру Радейку та Юрію Радейку! (для тих, хто не обізнаний з музикою: Петро Радейко-оперний співак, переможець багатьох вокальних конкурсів, в тому числі і міжнародних, ще й знаходить час , щоб навчати дітей вокалу...) Зовсім скоро прем'єра пісні на міській сцені. Пропоную вам фоторепортаж зі студії :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=128560140838610&set=a.128560184171939.1073741826.100010538747790&type=3
А перейшовши за цим посиланням, почуєте, власне, саму пісню про Жовкву:
https://youtu.be/fODTg20T2Jo
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=128560140838610&set=a.128560184171939.1073741826.100010538747790&type=3
А перейшовши за цим посиланням, почуєте, власне, саму пісню про Жовкву:
https://youtu.be/fODTg20T2Jo
І ще декілька моїх римованих рядків про Жовкву на завершення))))) :
****
Рідне місто моє старовинне!
Скільки спогадів в собі
плекаєш…
Ти історію маєш цікаву,
І нових ще подій все чекаєш.
Краєвид чарівний перед нами —
Гарний замок, церкви, і
будинки…
Тут вартують тебе старі
брами,
Ліхтарі сяють, мов
намистинки.
Я люблю твою тишу і спокій,
І маленькі провулки зелені,
Королівські ти чула тут
кроки,
І співали зірки в нас на
сцені…
Рідна Жовкво моя історична,
І спортсменам, й художникам
мати,
Обіцяю тобі я велично:
Завжди буду любить й пам’ятати!
пʼятниця, 2 вересня 2016 р.
Гарний початок нового навчального року)))))
Як казала Ліна Костенко, "Усе на світі треба пережити, і кожен фініш - це, по суті, старт.." Тож у новий навчальний рік нас провело відлуння минулорічної кропіткої праці. На святковій лінійці нашої Жовківської ЗОШ №1 було вручено грамоти нашому шкільному хоровому і фольклорному колективам та мені, їх скромному керівникові)))) Презентую їх вам, друзі))))
середа, 20 липня 2016 р.
Музична терапія в розвитку дитини
( з джерел інтернету)
Музична терапія представляє собою найбільш
древню й найбільш розвинену форму лікування засобами мистецтва, адже зв'язок
між музикою й медициною сходить до витоків історії людства.
Тадеуш Натансон (педагог і композитор,
автор книги про музичну терапію) пише, що вже древні єгиптяни, греки й римляни
знали та цінували сприятливу дію музики на функціональну активність людини,
тому використовували її під час обрядів зцілення. У XVIII віці вплив музики з
великим інтересом вивчався медичними дисциплінами (першою нею зацікавилася
психотерапія). А під час Другої світової війни музика була визнана
терапевтичним засобом, що мало велике значення для її розповсюдження, у тому
числі й в освітніх закладах.
Музика як вид мистецтва, така близька й
необхідна людям, є універсальним засобом спілкування в різних культурних колах.
Це специфічна мова, яка народжується з особових емоцій і задовольняє потребу в
естетичних переживаннях. Музика надає велику свободу у прояві своїх емоцій,
тому що володіє всією палітрою різноманітних виражальних засобів, що
реалізуються через звуки, в яких переважають ті чи інші почуття.
Сьогодні музика використовується не тільки
під час музикотерапії, а й під час навчальних занять, як метод всебічної й
багатоаспектної стимуляції розвитку. Ураховуючи природні потреби дитини, вона
частіше за все приймає форму активної терапії. Завдяки спілкуванню з нею діти
можуть звільнитись від заборон і забути про обмежуючі їх труднощі.
Психологи стверджують, що невербальні
засоби спілкування відіграють особливу роль у відносинах з дітьми, які ще не
мають сформованого понятійно-смислового апарату, яким володіють дорослі.
Неважко помітити, що саме рухи та спів, які є вираженням музичної експресії,
складають у дітей елемент їх природної активності й завдяки цьому знаходяться
набагато ближче до дитини, дозволяючи їй «висловитись» і бути успішною.
Музикотерапія корисна як для здорових
дітей, так і для дітей з обмеженими можливостями, причому у випадку других
акцент робиться на реалізації додаткових цілей, сумісних з потребами конкретної
дитини. Музику з успіхом використовують спеціалісти й педагоги в лікуванні
дітей з церебральним паралічем, аутизмом, з різного роду порушеннями слуху,
зору, розумової відсталості, а також у дітей з порушеннями поведінки або СДВГ.
Заняття музикотерапією допомагають у рівній мірі як для заспокоєння занадто
агресивної дитини, так і для активізації дитини, невпевненої в собі,
сором’язливої та боязкої. А значить, завдяки такому перетворенню можна
ліквідувати поведінку, що створює проблеми у групі однолітків.
Також музикальна терапія дозволяє виявляти
на найбільш ранніх стадіях порушення у сфері слухового або зорового сприйняття,
моторики та зорово-слухової орієнтації та ліквідувати їх завдяки застосуванню
відповідних вправ. Заняття музикотерапією дуже корисні при набутті кращої
концентрації уваги, уміння підкорятись певним правилам і чекати своєї черги.
Музична терапія стимулює розвиток дитини, допомагає формувати особистість і
лікувати її дисфункції; розвиває пам'ять і спостережливість. Вона
рекомендується дітям, які мають труднощі з латералізацією
(лівопівкульною/правопівкульною) та просторовою орієнтацією.
Головна мета музикально-терапевтичної
діяльності дітей дошкільного й молодшого шкільного віку полягає у наступному:
- · допомога в загальному розвитку;
- · покращення моторики;
- · стимуляція ефективності розумової праці, пізнавальної діяльності, розвиток почуттів, уваги та пам’яті;
- · стимулююча дія на естетичний розвиток;
- · творчий та емоційний розвиток, який завдяки поєднанню музики, пластики та поезії дозволяє повною мірою використовувати потенціал маленької людини;
- · задоволення природної потреби дітей у навчальних розвагах;
- · заохочення активних занять музикою, співом, грою на музичних інструментах;
- · надання можливості для вільного самовираження, власної вербальної, рухової, вокальної та емоційної експресії;
- · знаття емоційної напруги;
- · підвищення віри у власні можливості та самооцінки;
- · розблокування почуттів і розкриття емоцій чи напруги;
- · розрядка, ліквідація різних негативних емоцій і розвиток позитивних емоцій;
- · заспокоєння, розслаблення, стан відпочинку або, навпаки, активації;
- · допомога у позбавленні від стресу;
- · ліквідація агресії;
Оскільки музика сприймається не тільки за
допомогою органів слуху, вона спонукає до дії весь організм. Елементи музичного
твору, які чує людина, а саме ритм, динаміку, гармонію, штрихи, забарвлення
звуку чи мелодії, резонують по всьому тілу, мозку й серцю. На думку Жака
Далькроза (швейцарського композитора, творця ритміки як галузі музичної
освіти), рух у такт з музикою активізує працю нервової системи дитини,
інтенсифікує діяльність головного мозку, гармонізує психічну діяльність,
стимулює фізичний і психічний розвиток. Це відбувається тому що людина отримує
враження через усю м’язово-нервову систему. Жак Далькроз уважав, що прагнення
до гармонізації мозку й тіла має велике значення в реабілітації, а музика є тим
елементом, який безпосередньо сприяє такій гармонізації. Емоції, що
супроводжують спілкування з музикою, не тільки є інтелектуальними емоціями, а й
безпосередньо впливають і приводять у рух весь організм.
Існують різні види занять музикотерапією,
які можна використовувати в дитячому садку чи школі, а також під час гри з
дітьми. Ось деякі з них:
- · психогімнастичні вправи (мімічні й пантомімічні етюди з ілюстрацією пісні за допомогою звуконаслідування та імітаційних жестів, що відображають її текст);
- · речові ігри та інсценізації (для цього розподіляють різні ролі, пов’язані зі змістом пісні, використовуючи іграшки, ляльок, маріонетки й т. ін.);
- · артикуляційна гімнастика за допомогою слів пісні;
- · слухові вправи (розвивають чутливість до тону, ритму, мелодії, темпу мови) – аудіювання, імітація та повторення звуків, розпізнавання звуків;
- · музично-ритмічні вправи й танцювальні імпровізації (досягнення відповідності рухів з ритмом музики, а також відтворення ритму конкретної пісні чи рядка за допомогою простих елементів, таких як притоптування або ляскання в долоні);
- · з’єднання музики з рисунком і дрібною моторикою (діти малюють те, що уявляють собі під час прослуховування композиції, а малюкам пропонуються тематичні розмальовки);
- пасивна музикотерапія – післяобідній відпочинок під релаксаційну музику із м’яким, приглушеним, басовим звучанням.
Музика є універсальною силою, що діє на
людину комплексно, незалежно від віку, освіти чи соціального статусу. Музика
зближує нас з енергією природи, яку ми пізнали ще не до кінця! До того ж вона
дозволяє розблокувати емоції без допомоги лікаря чи психотерапевта. У свою
чергу, спів і танець протягом віків є найкращою формою терапії, ефективно
вивільнюючи в нас радісні та прекрасні сторони особистості.
Підписатися на:
Дописи (Atom)