неділя, 18 вересня 2016 р.

Рідне місто Жовква..... і "Вокал Підкова" ....)))))))

Я народилася і живу в мальовничому історичному містечку Жовква. Пишаюся своїм містом і дуже люблю його. Жовкві я присвятила свої вірші і пісню, його переспівали кілька поколінь ансамблів у нашій Жовківській ЗОШ №1. І от нещодавно, 13.09.2016 року нам випала щаслива нагода записати цю пісню на студії звукозапису, і в неабиякій, а в вокальній мистецькій студії "Підкова" у місті Львові. Велика подяка за спільну творчу працю та високий професіоналізм Петру Радейку та Юрію Радейку! (для тих, хто не обізнаний з музикою: Петро Радейко-оперний співак, переможець багатьох вокальних конкурсів, в тому числі і міжнародних, ще й знаходить час , щоб навчати дітей вокалу...) Зовсім скоро прем'єра пісні на міській сцені. Пропоную вам фоторепортаж зі студії :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=128560140838610&set=a.128560184171939.1073741826.100010538747790&type=3
А перейшовши за цим посиланням, почуєте, власне, саму пісню про Жовкву:
 https://youtu.be/fODTg20T2Jo







І ще декілька моїх римованих рядків про Жовкву на завершення))))) :
                                                                      ****
                                                Рідне місто моє старовинне!
                   Скільки спогадів в собі плекаєш…
                   Ти історію маєш цікаву,
                   І нових ще подій все чекаєш.
                   Краєвид чарівний перед нами —
                   Гарний замок, церкви, і будинки…
                   Тут вартують тебе старі брами,
                  Ліхтарі сяють, мов намистинки.
                  Я люблю твою тишу і спокій,
                  І маленькі провулки зелені,
                  Королівські ти чула тут кроки,
                  І співали зірки в нас на сцені…
                  Рідна Жовкво моя історична,
                  І спортсменам, й художникам мати,
                  Обіцяю тобі я  велично:
                     Завжди буду любить й пам’ятати!



пʼятниця, 2 вересня 2016 р.

Гарний початок нового навчального року)))))

Як казала Ліна Костенко, "Усе на світі треба пережити, і кожен фініш - це, по суті, старт.." Тож у новий навчальний рік нас провело відлуння минулорічної кропіткої праці. На святковій лінійці нашої Жовківської ЗОШ №1 було вручено грамоти нашому шкільному хоровому і фольклорному колективам та мені, їх скромному керівникові)))) Презентую їх вам, друзі))))




середа, 20 липня 2016 р.

Музична терапія в розвитку дитини

( з джерел інтернету)    
Музична терапія представляє собою найбільш древню й найбільш розвинену форму лікування засобами мистецтва, адже зв'язок між музикою й медициною сходить до витоків історії людства.

Тадеуш Натансон (педагог і композитор, автор книги про музичну терапію) пише, що вже древні єгиптяни, греки й римляни знали та цінували сприятливу дію музики на функціональну активність людини, тому використовували її під час обрядів зцілення. У XVIII віці вплив музики з великим інтересом вивчався медичними дисциплінами (першою нею зацікавилася психотерапія). А під час Другої світової війни музика була визнана терапевтичним засобом, що мало велике значення для її розповсюдження, у тому числі й в освітніх закладах.
Музика як вид мистецтва, така близька й необхідна людям, є універсальним засобом спілкування в різних культурних колах. Це специфічна мова, яка народжується з особових емоцій і задовольняє потребу в естетичних переживаннях. Музика надає велику свободу у прояві своїх емоцій, тому що володіє всією палітрою різноманітних виражальних засобів, що реалізуються через звуки, в яких переважають ті чи інші почуття.
Сьогодні музика використовується не тільки під час музикотерапії, а й під час навчальних занять, як метод всебічної й багатоаспектної стимуляції розвитку. Ураховуючи природні потреби дитини, вона частіше за все приймає форму активної терапії. Завдяки спілкуванню з нею діти можуть звільнитись від заборон і забути про обмежуючі їх труднощі.
Психологи стверджують, що невербальні засоби спілкування відіграють особливу роль у відносинах з дітьми, які ще не мають сформованого понятійно-смислового апарату, яким володіють дорослі. Неважко помітити, що саме рухи та спів, які є вираженням музичної експресії, складають у дітей елемент їх природної активності й завдяки цьому знаходяться набагато ближче до дитини, дозволяючи їй «висловитись» і бути успішною.
Музикотерапія корисна як для здорових дітей, так і для дітей з обмеженими можливостями, причому у випадку других акцент робиться на реалізації додаткових цілей, сумісних з потребами конкретної дитини. Музику з успіхом використовують спеціалісти й педагоги в лікуванні дітей з церебральним паралічем, аутизмом, з різного роду порушеннями слуху, зору, розумової відсталості, а також у дітей з порушеннями поведінки або СДВГ. Заняття музикотерапією допомагають у рівній мірі як для заспокоєння занадто агресивної дитини, так і для активізації дитини, невпевненої в собі, сором’язливої та боязкої. А значить, завдяки такому перетворенню можна ліквідувати поведінку, що створює проблеми у групі однолітків.
Також музикальна терапія дозволяє виявляти на найбільш ранніх стадіях порушення у сфері слухового або зорового сприйняття, моторики та зорово-слухової орієнтації та ліквідувати їх завдяки застосуванню відповідних вправ. Заняття музикотерапією дуже корисні при набутті кращої концентрації уваги, уміння підкорятись певним правилам і чекати своєї черги. Музична терапія стимулює розвиток дитини, допомагає формувати особистість і лікувати її дисфункції; розвиває пам'ять і спостережливість. Вона рекомендується дітям, які мають труднощі з латералізацією (лівопівкульною/правопівкульною) та просторовою орієнтацією.
Головна мета музикально-терапевтичної діяльності дітей дошкільного й молодшого шкільного віку полягає у наступному:
  • ·         допомога в загальному розвитку;
  • ·         покращення моторики;
  • ·         стимуляція ефективності розумової праці, пізнавальної діяльності, розвиток почуттів, уваги та пам’яті;
  • ·         стимулююча дія на естетичний розвиток;
  • ·         творчий та емоційний розвиток, який завдяки поєднанню музики, пластики та поезії дозволяє повною мірою використовувати потенціал маленької людини;
  • ·         задоволення природної потреби дітей у навчальних розвагах;
  • ·         заохочення активних занять музикою, співом, грою на музичних інструментах;
  • ·         надання можливості для вільного самовираження, власної вербальної, рухової, вокальної та емоційної експресії;
  • ·         знаття емоційної напруги;
  • ·         підвищення віри у власні можливості та самооцінки;
  • ·         розблокування почуттів і розкриття емоцій чи напруги;
  • ·         розрядка, ліквідація різних негативних емоцій і розвиток позитивних емоцій;
  • ·         заспокоєння, розслаблення, стан відпочинку або, навпаки, активації;
  • ·         допомога у позбавленні від стресу;
  • ·         ліквідація агресії;

Оскільки музика сприймається не тільки за допомогою органів слуху, вона спонукає до дії весь організм. Елементи музичного твору, які чує людина, а саме ритм, динаміку, гармонію, штрихи, забарвлення звуку чи мелодії, резонують по всьому тілу, мозку й серцю. На думку Жака Далькроза (швейцарського композитора, творця ритміки як галузі музичної освіти), рух у такт з музикою активізує працю нервової системи дитини, інтенсифікує діяльність головного мозку, гармонізує психічну діяльність, стимулює фізичний і психічний розвиток. Це відбувається тому що людина отримує враження через усю м’язово-нервову систему. Жак Далькроз уважав, що прагнення до гармонізації мозку й тіла має велике значення в реабілітації, а музика є тим елементом, який безпосередньо сприяє такій гармонізації. Емоції, що супроводжують спілкування з музикою, не тільки є інтелектуальними емоціями, а й безпосередньо впливають і приводять у рух весь організм.
Існують різні види занять музикотерапією, які можна використовувати в дитячому садку чи школі, а також під час гри з дітьми. Ось деякі з них:
  • ·         психогімнастичні вправи (мімічні й пантомімічні етюди з ілюстрацією пісні за допомогою звуконаслідування та імітаційних жестів, що відображають її текст);
  • ·         речові ігри та інсценізації (для цього розподіляють різні ролі, пов’язані зі змістом пісні, використовуючи іграшки, ляльок, маріонетки й т. ін.);
  • ·         артикуляційна гімнастика за допомогою слів пісні;
  • ·         слухові вправи (розвивають чутливість до тону, ритму, мелодії, темпу мови) – аудіювання, імітація та повторення звуків, розпізнавання звуків;
  • ·         музично-ритмічні вправи й танцювальні імпровізації (досягнення відповідності рухів з ритмом музики, а також відтворення ритму конкретної пісні чи рядка за допомогою простих елементів, таких як притоптування або ляскання в долоні);
  • ·         з’єднання музики з рисунком і дрібною моторикою (діти малюють те, що уявляють собі під час прослуховування композиції, а малюкам пропонуються тематичні розмальовки);
  •            пасивна музикотерапія – післяобідній відпочинок під релаксаційну музику із м’яким, приглушеним, басовим звучанням.

Музика є універсальною силою, що діє на людину комплексно, незалежно від віку, освіти чи соціального статусу. Музика зближує нас з енергією природи, яку ми пізнали ще не до кінця! До того ж вона дозволяє розблокувати емоції без допомоги лікаря чи психотерапевта. У свою чергу, спів і танець протягом віків є найкращою формою терапії, ефективно вивільнюючи в нас радісні та прекрасні сторони особистості.

неділя, 22 травня 2016 р.

Таланти твої, Україно!

 Сьогодні відбувся гала-концерт переможців районного конкурсу "Таланти твої, Україно 2016". Мешканці Жовкви та району мали змогу побувати на прекрасному концерті, де виступали і танцювальні колективи, і вокальні ансамблі, і хори..... Завідувач відділу освіти Жовківської райдержадміністрації Михайло Коваль подякував керівникам колективів та дітям за їх працю. Брав участь у концерті наш ансамбль "Мажоринки", що є переможцем у номінації "вокальні ансамблі". На жаль, на фото з нагородою не всі учасники ансамблю ( дехто брав участь у виступах ще й інших колективів і просто не встиг до фото))))),  але я вдячна всім дівчаткам . Люблю вас, мої Мажоринки!





22 травня 1979 року Львів проводжав в останню дорогу Володимира Івасюка.....

В просторі плину століть
Часом зявляються постаті,
Якими пишається світ,
Які мов посланці із космосу…
Один з них – це Володя Івасюк,
Співочий світоч із народу - і по праву, -
Його пісні лиш радість і любов несуть,
А він зазнав і підлості і зради.
Писав Володя музику класичну,
І до спектаклів музику писав.
Хоч вже закінчив інститут медичний,
Та музику він більше все ж кохав.
Пісні Володі – це скарбниця України,
Такої популярності ніхто не знав.
Цей водограй співав через вогонь і стіни,
Про матір, квіти, про любов співав …
Талант мов джерельна водиця,
Мов птаха, тріпоче у серці,
Його не зламає і криця,
Його не спіймати, не стерти.
Напевно не знали цього
Радянські нудні бюрократи,
І птаху підбили крило,
Не дали у небо злітати.
«Червона Рута» лунала над світом,
В домівках, вулицях, і телерадіоефірі,
Не признає чиновник, і не вірить,
Народ признав і полюбив, повірив.
За що, ну чому так все сталося?
Хто ж злочин зробив проти нього?
У небі пісня дзвінка обірвалась…
Не вберегла Україна пісенного генія свого…
Ще в той пам'ятний день, як Володя родився,
                    Люди йому заподіяли лиха -
З халатності лікар щось не додивився,
І розчин кислотний закапав  в повіки.
Дитя нерозумне заплющило очі,
І це врятувало малого Володю,
Скотились по личку дві чорні доріжки,
Мов чорнії сльози – провісники долі.
                       Провісники долі або Божий знак,
Що лиха зазнає в житті цей юнак.
Хтось не сприймав його творчість уперто,
А хтось заздрив славі його – в житті, і посмертній.
Хтось просто байдуже пройшов стороною.
Хтось знав – та боявся КДБ з Москвою. 
Хто ж винен, що страшний цей злочин
Так нерозкритим досі і зостався ?
Хто ж посприяв, що кат-злочинець
В Брюховецькому лісі заховався ?
Той день, сльозами смутку оповитий
Собі у коси заплела весна.
Стояв народ сумний, і зляканий, збентежений,
А в їх серцях ще свіжа рана, борозна…
Його мелодії – це ніби промінь світла
Це ніби крик душі, палкий вогонь.
І кожна пісня, мов маля тендітне,
Черпає силу духу і тепло долонь.
                   О, люди, люди! Може, досить вже терпіння ?
Трагічна смерть Володі кличе до спокути...
Одна надія –  на людське сумління,
Не маємо ми права, щоб забути
Поета, Композитора, Митця!
Пошли нам, Боже, віри, мудрості і сили
Дізнатись гірку правду до кінця
І дати його пісні другі крила........
                                                              (вірші Демків Марії)


субота, 14 травня 2016 р.

Як спів впливає на здоров’я

1) спів сповіщає тілу   «правильні» вібрації, що піднімає наш життєвий тонус;
2) під час співу в мозку людини виробляються особливі хімічні речовини, котрі допомагають нам відчути спокій і радість;
3) як згадувалося вище, покращується кровообіг, що благотворно впливає на голосові зв’язки, мигдалини і багаточисленні лімфовузли, а значить, значно підвищує місцевий імунітет (простіше кажучи, ми рідше хворіємо застудою);
4) покращення кровообігу при співі вед до   активізації діяльності головного мозку: він починає працювати інтенсивніше, покращується пам’ять, легше сприймається будь-яка інформація.
5) (увага, дівчата!) покращення кровообігу голови в  цілому омолоджує організм, покращується стан шкіри;
6) спів дуже корисний при захворюваннях легень, оскільки не лише замінює   дихальну гімнастику, але й сприяє розвитку грудної клітини, правильному диханню, що значно зменшує число загострень хвороби;
7) при регулярних заняттях у хорі в організмі підвищується  рівень імуноглобуліну-А і гідрокортизону, котрі являються ознаками хорошого імунітету;
8) на сьогоднішній час розроблені  методики, які лікують заїкання  з допомогою співу і допомагають покращити дикцію;
9) спів застосовується навіть при боротьбі із зайвою вагою: часом надмірно повним людям пропонують при виникненні почуття   голоду замість перекусу заспівати дві-три пісні;.

Саме тому спеціалісти рекомендують співати хоча б п’ять хвилин на добу, прирівнюючи спів до фізичних вправ.

середа, 11 травня 2016 р.

Користь класичної музики для немовлят і дітей молодшого шкільного віку


Прослуховування класичної музики зі складними ритмами є ефективнішим для розвитку дитини, аніж спеціалізовані ігри. Зокрема, завдяки музиці немовлята швидше починають реагувати на мову й говорити.

Вчені з Вашингтонського університету (США) провели експеримент, у якому взяли участь 39 9-місячних дітей. Їх умовно поділили на дві групи.

Учасникам першої щодня протягом 15 хвилин давали прослухати 12 різних класичних мелодій зі складними ритмами на кшталт вальсу. 

Батьки дітей мали плескати в долоні в такт музиці. Водночас немовлят з другої групи батьки навчали за допомогою спеціальних розвивальних ігор для дітей.

За деякий час усім учасникам експерименту дали послухати два звукозаписи з музикою та мовою. У кожному з них був різкий пробіл.

Результат показали, що діти, які слухали музику, значно швидше реагували на припинення музики й мови, ніж інші немовлята.

Крім того, під час завершального тесту фахівці за допомогою магнітоенцефалографії проаналізували активність головного мозку дітей. Як виявилося, у немовлят, які слухали музику, активність в області слухової та префронтальної кори була значно вищою, ніж у їхніх ровесників з другої групи.

Це означає, що класична музика сприяє розвиткові мови у дитини і допомагає швидше розуміти її.


Джерело: Жіночий консорціум України